Wednesday 7 September 2016

Doa Apabila Merasa Sangat Sakit

Doa Apabila Merasa Sangat Sakit

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..
Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

ربَّنا الَّذِي فِي السَّمَاءِ ، تَـقَدَّسَ اسْمُكَ ، أَمْرُكَ فِي السَّماءِ وَالأَرْضِ ، وَاغْفِرْ لَنَـا حُوبَنَا وَخَطَايَانَا ، أَنْتَ رَبُّ الطَّيِّـبِينَ فَـأَنـْزِلْ شِفَاءً مِنْ شِفَائِكَ ، وَرَحْمَةً مِنْ رَحْمَتِكَ عَلَى هَذَا الْوَجَعِ فَيَبْرَأُ.  
Maksudnya :” Tuhan kami di langit yang Maha suci namaNya, urusanMu di langit dan bumi,sebagaimana rahmatMu langit, maka jadikanlah ia juga di bumi, dan ampunkanlah kami dosa-dosa dan kesalahan kami,Engkaulah Tuhan kepada mereka yang baik, maka turunkanlah penawar dari penawarMu, dan rahmat dari rahmatMu ke atas penyakit ini nescaya ia sembuh” .

Keterangan & Petua Beramal

Dari Abu Darda` r.a, sesungguhnya dia pernah didatangi seorang lelaki yang mengadu tentang ayahnya yang ditimpa masalah tertahan kencing dan batu karang.AbuDarda` r.a telah mengajarnya agar membaca doa ini yang dipelajarinya dari Nabi s.a.w.Apabila sahabat itu membacanya kepada ayahnya, maka penyakit itu sembuh dengan izin Allah s.w.t
SEKIAN SAHAJA SAYA DAPAT KONGSIKANSEKIRANYA ADA KESALAHAN MOHON PERBETULKAN SAYA DI RUANG KOMEN.INN SHAA ALLAH SAYA AKAN PERBAIKI SEKIRANYA ADA KESALAHAN.JOM SHARE, SEMOGA ARTIKEL INI MEMBERI MANFAAT UNTUK SEMUA.