Saturday 24 December 2016

Peringatan Untuk Semua!! Elakan Letak Nama-Nama Anak Yang Paling Popular Ini!! Kerana Nama Ini Disukai Oleh Jin!!


[:]Assalamualaikum guysss.. Pasti uolsss pernah dengar ungkapan, ‘Apa Artinya Sebuah Nama’. Tetapi, sudah dapat dibuktikan bahawa nama amatlah utama dalam memain fungsi pada diri seorang individu.

[:]Dalam program Tanyalah Ustaz, Ustaz Sharhan Shafie seseorang yang pakar dalam perubatan Islam menyebutkan beberapa nama tersebut adalah pada beberapa nama anak Jin.

[:]Meskipun sebutan beberapa nama ini enak didengar serta maknanya elok, menurut pengalaman beliau yang banyak mengubat pesakit2 berkaitan sihir serta masalah makhluk halus, beberapa nama ini boleh menghadirkan penyakit misteri pada seorang itu.

Sebaiknya elakan untuk meletakan beberapa nama ini untuk diberi nama pada anak-anak!

  1. Balqis 
  2. Qistina/Kistina 
  3. Najwa 
  4. Zaquan/Zakuan 
  5. Batrisya 
  6. Erisya

[:]Ini peringatan dari pada Ustaz Sharhan Shafie.. Pada mereka yang memiliki beberapa nama seperti diatas TIDAK boleh menukar nama, namun cukup dengan menukar nama panggilan.

[:]Sebagai contoh, nama NUR NAJWA. Bila sebelum ini nama panggilan yaitu Najwa, elok ditukar pada Nur sahaja.

[:]Tetapi, sebenarnya semua jenis penyakit sama ada sakit umum atau misteri, semuanya datang dari Allah SWT. Tidak dari nama seorang, semua ketentuan-Nya…

[:]Hanya apa yang Ustaz Sharhan mahu berikan adalah, banyak kes pesakit yang datang untuk memperoleh rawatan, pesakit itu namanya sama dengan beberapa nama anak jin diatas.

[:]Sebab itulah Ustaz Sharhan menasihatkan semua elakkan berikan nama anak seperti nama anak yang senantiasa ‘dipakai’ jin. Walaupun begitu, tidaklah salah atau berdosa bila seumpamanya memakai nama tersebut…

[:]Sekian yang saya dapat kongsikan! dieprsialakan share!