Saturday 24 December 2016

Petua Menaikkan Seri Wahah Selepas Bersalin



Wanita selepas melahirkan anak biasanya berwajah pucat dan lesu. Untuk menaikkan kembali seri wajah, cubalah diantara petua yang sis sediakan di bawah.

Petua yang pertama :


  • Uolsss ambil beberapa tangkai daun inai, besihkan dan rebus. Minum airnya tiga kali seminggu. Sebaik-baiknya pada waktu pagi dan malam.


Petua yang kedua :


  • Uolsss ambil secawan beras, bersihkan dan kisar separuh halus. Kemudian uolsss ambil sebuku kunyit hidup, kikis kulitnya, basuh dan parut atau kisar. Satukan beras kisar dan kunyit tadi dengan air suam untuk dijadikan bedak sejuk yang pekat. Cuci muka uolsss dengan air bersih setiap hari dan kemudian sapukan bedak sejuk itu ke muka perlahan-lahan. Gosokkan juga bedak ke bahagian leher dan biarkan kering sendiri. Uulsss amalkan selama 3 malam berturut-turut, Insya Allah berhasil menaikkan kembali seri wajah uolsss nanti.


Petua yang ketiga :


  • Uolsss ambil segenggam daun inai dan tumbuk hingga halus. Selepas itu gentel kecil2 seperti kepala mancis dan masukkan ke dalam peti sejuk. Bila sejuk, uolsss makan sebiji sehari selepas sarapan.Dan uolsss amalkan sehingga nampak keberkesanannya.


Sekian sahaja petua yang dapat sis kongsikan, semoga bermanafaat untuk uolsss yang baru bersalain tu.. jangan lupa untuk share tau.. Hehehe..