Wednesday 21 December 2016

‘Wahai Kaum Wanita, Usahlah Kamu Takut Untuk Mendirikan Rumah Tangga Dengan Lelaki Yang Miskin Harta Tetapi Takutlah Kamu Mendirikan Rumah Tangga Dengan Lelaki yang Miskin Iman & Tanggungjawab!’

Tags


[:]Wahai wanita, jangan pernah takut untuk berkahwin dengan lelaki yang tidak kaya dengan harta benda kerana kekayaan boleh dicari bersama selepas mendirikan rumahtangga.



[:]Tapi takutlah kamu untuk berkahwin dengan lelaki yang miskin dari segi iman dan tanggungjawab, kerana hal itu bakal membuatkan kamu tidak bahagia dengan rumah tanggamu kelak.



[:]Percayalah, saat kita berkahwin, Allah SWT akan membukakan pintu2 rezeki dengan mudah.
Allah SWT berfirman:


“DAN KAWINKANLAH ORANG-ORANG YANG SENDIRIAN DIANTARA KAMU, DAN ORANG-ORANG YANG LAYAK (MENIKAH) DARI HAMBA-HAMBA SAHAYAMU YANG LELAKI DAN HAMBA-HAMBA SAHAYAMU YANG PEREMPUAN. JIKA MEREKA MISKIN ALLAH AKAN MEMAMPUKAN MEREKA DENGAN KARUNIA-NYA, DAN ALLAH MAHA LUAS (PEMBERIAN-NYA) LAGI MAHA MENGETAHUI.” (QS. AN-NUR: 32).


[:]Percayalah, selama kita beriman dan bertaqwa di jalan Allah, maka sangat mudah bagiNya untuk mengabulkan segala doa-doa anak Adam, yang sedang meminta untuk diberkati kerana telah menyempurnakan separuh agamanya.



Jom like page RESEPI SHEILA RUSLY