Wednesday 14 September 2016

Petua Atasi Lemak Dengan Menggunakan Daun Sirih ~ Klik Disini

Tags

Atasi Lemak Dengan Daun Sirih

Assalamualaikum guysss.. Artikel petua berkaitan kurangkan lemak dan turunkan berat badan adalah antara petua dan panduan yang paling banyak dibaca. Makmaklum sajalah masalah ‘terlebih muatan’ nie nampaknya satu masalah yang dialami oleh ramai orang, baik lelaki mahupun wanita.

Kalau nak tahu berapa meluasnya masalah nie cuba lah buat eksperimen, duduk kat satu tempat di kawasan ramai orang lalu-lalang dan cuba kaji tengok dalam 10 ker atau 20 orang yang melintas, berapa ramai yang kelihatannya seperti ‘terlebih muatan’ nie.. Hehehe..

Dari pemerhatian sayalah, selalunya LEMAK ni mula memperlihatkan kehadirannya di badan kita lepas dah kahwin. Kalau dulu cute jer pengantin perempuan dan yang lelaki pula segak bergaya. Tapi lepas 3-4 tahun berumahtangga… parahhhh… Biasalah kan ‘rezeki’ bertambah-tambah lepas kahwin.. Hehehe..

Justeru, kali ni saya nak kongsi satu lagi petua berkaitan menghilangkan lemak dengan menggunakan daun sirih.. Setakat mana kesanannya saya tak berapa pasti. Cuma rasanya elok dikongsi untuk dimanfaatkan oleh sesiapa yang teringin mencuba… Hehehe..

Petua Hilangkan Lemak

Sebenarnya ada cara semulajadi yang dikatakan berkesan untuk menghilangkan lemak di dalam badan terutamanya bahagian pinggul, peha dan perut. Dikatakan amalan petua nie turut membantu mengeluarkan toksin dalam badan melalui air kencing.

Cara-cara & bahan-bahan yang diperlukan untuk petua.
  • 140 helai daun sirih, 11 gelas air, 1 sudu besar garam dan 1 sudu teh adas manis.
  • M.O.nya panaskan semua bahan-bahan tu dalam periuk tanah sehingga mendidih.
  • Minum lah ramuan yang dah siap dididih tu sebanyak 3 kali sehari.

P/S : Jangan sekali-kali disimpan ramuan yang siap tersebut kat dalam peti sejuk kerana dikatakan ia boleh menyebabkan perut buncit jika diminum.

Sekian sahaja yang dapat saya kongsikan, mungkin anda mempunyai beberapa lagi cara yang lebih praktikal untuk dikongsikan. Kongsikan lah bersama pembaca lain pada ruangan komen dibawah =)